Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Ciężka praca dżwigni zmiany biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Ciężka praca dżwigni zmiany biegów

    ... i ja dołączyłem do tej zgraji. Cegłówka poleciała 8)

  • #2
    [O2] Ciężka praca dżwigni zmiany biegów

    Witam.
    Problem polega na tym, że gdy pokonuję krótkie trasy (ok. 20km), to wszystko jest ok. Jeśli jednak jeżdżę dłużej to gałka zmiany biegów zaczyna opornie przechylać się na boki - kierowca/pasażer, natomiast w tył i w przód raczej jest ok. Może wystarczy coś przesmarować, ale nie wiem jakim smarem i nie wiem czy od góry smarować czy od dołu (spodu samochodu). Jeśli wymagane jest smarowanie od góry to bardzo proszę o napisanie jak się tam dostać - jak zdemontować osłonę dźwigni itp.
    Pozdrawiam.
    Błażej

    Skodzinka z wyciętym DPF

    Komentarz


    • #3
      Wybierak jest sterowany linkami. Najlepiej jest wyciągnąć obudowę filtra powietrza ( trzyma się na jednej śrubie od strony aku, potem śmiało szarpnij do góry żeby wyskoczyła z gumowych poduszek ). Pod spodem będziesz miał dźwignię wybieraka ( chodzi góra dół i przód tył ) zobacz czy nie jest zbyt mocno zabrudzona, ale mam wrażenie że to raczej problem wewnątrz skrzyni. Możesz ewentualnie posmarować ruchome części wybieraka smarem syntetycznym lub dać kropelkę oleju silnikowego ( jeśli jest tam wyraźnie sucho ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Dzięki za odpowiedź. Za kilka dni dobiorę się do dźwigni wybieraka i zobaczę czy to coś pomoże.
        Piszesz, że to może być problem wewnątrz skrzyni, czy to może być coś poważnego czy można z tym żyć?
        Pozdrawiam.
        Błażej

        [ Dodano: Nie 01 Maj, 11 14:27 ]
        Miałem zabrać się za to wcześniej ale jak zwykle nie było czasu. Na szczęście czas się znalazł więc zajrzałem z kolegą do mechanizmu aby sprawdzić co się tam dzieje.
        Okazało się, że problem leży w dźwigni zwrotnej która jest osadzona na panewkach (tulejkach). Dźwignia zwrotna ma sworzeń który zbyt ciasno wchodził w tulejki, po rozgrzaniu silnika ów sworzeń pod wpływem ciepła powiększał swoją średnicę i robiło mu się jeszcze ciaśniej. Stąd się brała ciężka praca dźwigni przy rozgrzanym silniku.
        Po przetarciu sworznia papierem ściernym dźwignia pracuje tak jak powinna.
        Na załączonym obrazku na czerwono zaznaczyłem sworzeń a na żółto tulejki w które on wchodzi.
        Dodam tylko, że ów dźwignia zwrotna jest odpowiedzialna za ruchy boczne (poprzeczne), dźwigni zmiany biegów.
        Załączone pliki
        Pozdrawiam.
        Błażej

        Skodzinka z wyciętym DPF

        Komentarz


        • #5
          Witam
          A gdzie dokładnie to smarowałeś bo mam taki sam problem
          Pozdrawiam

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X